Siirry pääsisältöön

KUULUMISIA VIIME PÄIVISTÄ

Miltä tää poikkeustilanne on tuntunut nyt?

Tuntuu siltä että kaikilla on alkanut tasaantumaan fiilikset näistä poikkeusoloista ja itse en ainakaan oo enää lukenut uutisiakaan niin paljon tai tuntenut ahdistusta tilanteen takia. Tässä mennään päivä kerrallaan ja eletään nykyisessä tilanteessa jo totuttuun tapaan.

Ahdistusta aiheuttaa tänään se, että me oltais tällä hetkellä lentokentällä lähdössä Espanjaan ilman tätä tilannetta.. Mutta matkan peruuntuminen on ollut pitkään jo tiedossa niin eipä sekään ole ollut hetkeen enää mielessä. Joku toivon kipinä kuitenkin on olemassa matkan siirtämisestä syksyyn. Mies pitää kesällä vaan kolme viikkoa lomaa, niin on syksyksi varalla yksi lomaviikko jos reissu onnistuisi. Jos ei, lähdemme vaeltamaan ruskan aikaan lappiin. Sekin kuulostaa kivalta vaihtoehdolta.

Mulla (ja kuulemma monilla muillakin) on tää korona aika lisännyt herkuttelua aika kovasti. Treenit on kulkenut edelleen normaalisti, ruoka on ollut suht terveellistä kuitenkin edelleen mut herkkuja on mennyt viikolla enemmän kun normaalisti. Siksi nyt eilisestä lähtien päätin ottaa vähän niskasta kiinni ja noudatan jonkun aikaa vähän tiukempaa ruokavaliota. Oisko joku 1-2x/vk herkuttelu ok? Katotaan, mitä tulee :D

Mies sai tilattua meille jo makuupussit ja seuraava retkeilyreissu tehdään viikonloppuna.

Toinen makuupusseista on Retki Pallas untuvamakuupussi kolmen vuodenajan retkeilyyn. Lämpotila-arvot siinä on : comfort -10C/ extreme -20C. Eli naiset ja lapset pärjää sen kanssa mukavasti tossa -10 asteen pakkasessakin. Ajatuksena oli, että toinen vanhemmista nukkuisi tässä pussissa yhdessä toisen lapsen kanssa. Testattua sitä, se oli kuitenkin aika ahdas, eli katsotaan koitetaanko mennä niin vai ostetaanko lapsille omat pussit.

Toinen pusseista on Robens Icefall II. Tämä pussi on myös kolmivuotiseen retkeilyyn, täyte on kuitua. Tässä pussissa lämpötila-arvot ovat: comfort -3C / extreme -28 C.

Näiden kanssa ajateltiin mennä la-su väliseksi yöksi Liesjärvelle teltan kanssa. Sille yölle on luvattu jo tosi lämmintä, alin lämpotila näyttää tällä hetkellä +6 astetta. Toivotaan että päästään reissuun! Ainut haaste tässä on nyt se, kun nuotiota ei saa sytyttää metsäpalovaroituksen aikana tietenkään, eikä meillä ole vielä muuta ruoanteko välinettä. Täytyy joko lainata retkikeitin tai käydä ostamassa.

Viime päivien treeneistä.

Viime viikolla tein treeneinä maanantaina kuntopallotreeni ulkona, tiistaina 14km pyörälenkki, keskiviikkona porrastreeni ja perjantaina IHAN PARHAITA MadFit treenejä youtubesta. Ne on vaan niin hauskoja! Ehdottomasti kannustan kokeilemaan jos tykkää treenata kovasykkeisesti hyvän musan tahtiin!

Eilen tehtiin miehen kanssa yhdessä treeni käyttäen kuntopalloa ja omaa kehonpainoa. Neljä sarjaa jokaista liikeparia.Toinen teki toista liikettä samaan aikaan kun toinen teki toista.  Liikeparit olivat:

- kyykky nostaen pallo pään päälle 10x / punnerrus 10x
- askelkävely pallo pään päällä 14x / lankku sen aikaa kun toinen valmis
- burpee x10 / istumaannousu ojentaen pallo vuoronperään toiselle n 15x

Muuten ollaan lasten kanssa käyty puistoissa, pyöräilemässä ym. Viikonloppuna pienesti juhlittiin perheenä miehen siskon kihlautumista. Oli ihanaa pitkästä pitkästä aikaa meikata, laittaa mekko päälle ja fiilistellä vähän iloisia uutisia ja juhlistaa sitä! Leivoin heille kakun myös ja sekin oli mukavaa pitkästä aikaa. Olisi kiva jos kakkujuhlia olisi useammin ja pääsisi leipomaan useammin.

Seuraavaksi kirjoittelen varmaan meidän viikonlopun reissusta. Mukavaa viikkoa kaikille!

Tämän blogin suosituimmat tekstit

VIIKONLOPPU HELVETINJÄRVEN KANSALLISPUISTOSSA

Päästiin  viime viikonloppuna ilman lapsia Ruovedelle Helvetinjärven kansallispuistoon retkeilemään. Mukaan lähti siskoni Anniina ja hänen miehensä. Ja on sanottava heti alkuun että tämä reissu oli paljon parempi tehdä ilman lapsia, koska reissu oli meille aikuisillekin rankka. Toki retki olis suunniteltukin vähän eri tavoin jos lapset olis olleet matkassa. Lähdimme  reissuun perjantai iltapäivällä täältä Salosta. Saavuimme Kankimäen parkkialueelle seiskan aikoihin. Tähän parkkialueelle pääsimme osoitteella: Helvetinkoluntie 775 . Olimme etukäteen suunnitelleet reitin ja ensimmäisen yön vietimme Luomajärven telttailualueella . Kankimäen parkkialueelta tänne oli matkaa noin 5km. Kävelimme ensin kuitenkin Helvetinkolulle (tähän matkaa parkkialueelta vähän alle 2km) ihastelemaan kaunista maisemaa näköalapaikalle ja katsomaan rotkoa, josta netistä löytyy paljon kuvia. Polku Luomajärvelle oli juuri niinkuin olimme netistä lukeneet: jyrkkiäkin ylä- ja alamäkiä, juurakkoista ja

YHDEN PÄIVÄN ATERIAT

Tänään halusin näyttää sulle millaisista aterioista mun yhden päivän ruokailut koostuu. Nämä ateriat oli tämän viikon tiistailta. Mun ateriat vaihtelee tosi paljon sen mukaan, noudatanko jotain tarkempaa ruokavaliota vai teenkö fiiliksen mukaan. Tällä hetkellä mulla on tarkempi ruokavalio käytössä arkisin, viikonloppuisin mennään vähän vapaammin.  Tän ruokavalion runko on Vahavan valmennuksesta jäänyt mulle ja se koostui tiistaina näistä aterioista: AAMUPALA Kaurapuuroa, marjoja ja mehukeittoa Munakas kahdesta keltuaisesta ja neljästä valkuaisesta Kahvi maidolla LOUNAS Salaatti, kurkku, tomaatti Riisiä ja kanaa Oliiviöljyä Vettä VÄLIPALA Kalkkunaleikkelettä Kirsikkatomaatteja Cashew- pähkinöitä Kahvia maidolla PÄIVÄLLINEN Kanasalaatti Vettä ILTAPALA Täyskauraleipää Oivariinia Kalkkunaleikkelettä Kananmunia Kirsikkatomaatteja Vettä Kanasalaatin nautin metsässä retkellä, ja se jäi kuvaamatta. Samoin

LUONNOSSA YÖPYMINEN PERHEENÄ ON PARASTA! // ISO-VALKEE

Viime viikonlopun reissu peruuntui huonon sään takia. Nyt päästiin reissuun perheenä ja ystävien kanssa tänä viikonloppuna ja päädyttiin Iso-Valkeelle Somerolle. Paikka oli kaunis ja reissu onnistunut muutenkin! Tää harrastus kyllä on niin parasta! Luonnossa oleminen ja yöpyminen on mahtavaa. Kokeilkaa ihmeessä tekin! Me nukuimme tällä reissulla yön teltassa, ja se tuntui paremmalta yöpymismuodolta kuin laavu. Alusta nukkumiselle on tietenkin pehmeämpi maassa kuin kovalla laavulla. Myös oman teltan sisällä nukkuminen on jotenkin "turvallisemman" oloista ja siellä on tuulensuoja. Miinuksena on tottakai sen teltan kantaminen. Meillä on Retki- merkkinen "muumiteltta" ja se paketti ei oo kovin pieni ja helppo kantamus. Mutta muuten tosi hyvä teltta niin halvaksi!  Lapset nukkuivat yhdessä untuvapussissa ja me omissa Jeppen kanssa. Jeppe kävi samana päivänä vielä ostamassa itselleen Tokmannista Vaeltaja- merkkisen makuupussin (30€), joka osoittautu